(Skimming)
ယခင္တစ္ပတ္က အဂၤလိပ္စာဖတ္ရာတြင္ အသံုးျပဳသည့္
နည္းစနစ္မ်ားကို အၾကမ္းအားျဖင့္ ေျပာျပခဲ့ပါသည္။ ယခုတစ္ပတ္တြင္ ၎တို႔အနက္မွ Skimming
အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ ဆက္လက္ ေျပာျပလိုပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ စာဖတ္သည့္အခါ စာတစ္ပုဒ္လံုးကို
ဖတ္႐ႈျခင္းထက္ အဓိကဆိုလိုရင္း အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ဦးတည္ဖတ္႐ႈရန္လည္း လိုအပ္သည္။ ထိုအခါ
စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္၊ စာပုဒ္တစ္ပုဒ္ (သို႔မဟုတ္) စာအုပ္တစ္အုပ္လံုးကို ၿခံဳငံု၍ ဆိုလိုရင္းအေၾကာင္းအရာ
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကိုသာ ရရွိရန္ အျမန္ ဖတ္ေသာ နည္းစနစ္တစ္မ်ဳိးကို Skimming ဟုဆိုႏိုင္သည္။
စာအုပ္တစ္အုပ္တည္း၊ စာပုဒ္တစ္ပုဒ္တည္း၊ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္တည္း တြင္္ မိမိလိုအပ္ခ်က္ႏွင့္
သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားအားလံုး ပါဝင္သည္မွာ ရွားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္
ကိုက္ညီသည္ကို ရွာေဖြဖတ္႐ႈရန္အတြက္ Skimming ကို အသံုးျပဳၾကရသည္။ ဥပမာ စာသင္ခန္းတြင္
ဆရာ၊ဆရာမမ်ားက ေနာက္တစ္ပတ္တြင္ ေဆြးေႏြးမည့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ေပးလိုက္ၿပီး လိုအပ္ေသာ
စာအုပ္မ်ား ဖတ္ခိုင္းသည့္အခါ စာအုပ္တြင္ ပါဝင္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား အားလံုးကို အလြတ္ရြတ္ဆိုျပရန္
မလိုသည့္အတြက္ အားလံုးကို အလြတ္က်က္မွတ္ရန္ မလိုအပ္ပါ၊ သို႔ရာတြင္ ေပးထားေသာ အေၾကာင္းအရာႏွင့္
သက္ဆိုင္သည္မ်ားကို ေဆြးေႏြးႏိုင္ရန္ ေပးထားသည့္ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ အဓိကဆိုလိုရင္းအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုသာ
ဦးတည္ဖတ္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ စာၾကည့္တိုက္၊ စာအုပ္ဆိုင္မ်ားတြင္ စာအုပ္ငွားသည့္အခါ (သို႔မဟုတ္)
ဝယ္သည့္အခါ စာအုပ္တစ္အုပ္လံုးကို အေသးစိတ္ ဖတ္ရန္မလိုအပ္ဘဲ လိုခ်င္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား
ပါ၊ မပါသိရွိရန္ စာအုပ္တစ္အုပ္လံုး၏ စ၊လယ္၊ဆံုး ကို Skim လုပ္ၿပီး ျမန္ျမန္ဖတ္ကာ ဆံုးျဖတ္ရပါမည္။
စာေရးသူအမည္၊ စာအုပ္အမ်ဳိးအစား၊ ဇာတ္လမ္း အေနအထားမ်ားကို Skim လုပ္ၿပီး လိုခ်င္သည့္
စာအုပ္ကို ေရြးခ်ယ္ရမည္ ျဖစ္သည္။
ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် အေၾကာင္းအရာေပါင္းမ်ားစြာ၊
စာအုပ္ေပါင္းမ်ားစြာကိုဖတ္႐ႈရန္ လိုအပ္သည့္ အတြက္ Skimming က စာဖတ္သူအတြက္ အခ်ိန္ကို
သက္သာေစပါသည္။ Skim လုပ္ရန္အတြက္ စာမ်က္ႏွာတစ္ခုလံုး
အျမန္ဖတ္ၿပီးလွ်င္ မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာကို အေသးစိတ္ ဖတ္ရမည္ကို ဆံုးျဖတ္ ႏိုင္သည္။
စကားလံုုးတိုင္းကို ဖတ္ရန္ မလိုအပ္ပါ။ သို႔ရာတြင္ တစ္ခါတစ္ရံ အဓိက အေၾကာင္းအရာမ်ားကို
မ်က္စိလွ်မ္းတတ္သည္ကိုလည္း သတိထားရမည္။ ပထမဆံုး စာအုပ္ကို ဖြင့္လိုက္သည္ႏွင့္ စာအုပ္တြင္
ပါဝင္ေသာ မိတ္ဆက္စကား၊ နိဒါန္း၊ ေခါင္းစီး၊ ေခါင္းစဥ္ခြဲမ်ား၊ ႐ုပ္ပံုအညႊန္းမ်ား၊ ႐ုပ္ပံုမ်ား၊
ဇယားမ်ား၊ စာလံုးအမည္းမ်ား၊ စာလံုးေစာင္းမ်ား၊ မ်ဥ္းသားထားေသာ စကားလံုးမ်ား၊ ဇာတ္လမ္း
အခ်ိတ္အဆက္ သေဘာတရားမ်ား၊ သံုးသပ္ခ်က္၊ စာအုပ္အညႊန္းမ်ား စသည္တို႔ကို Skim လုပ္ရမည္။
လိုအပ္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ား ပါဝင္သည့္စာမ်က္ႏွာကို
သိရွိရန္ မာတိကာကို ဦးစြာဖတ္ပါ၊ အျခားေသာဆက္စပ္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ေဖာ္ျပထားသည့္ေနရာကိုလည္း
တၿပိဳင္တည္းဖတ္ၿပီး မွတ္ခဲ့ပါ။ သက္ဆိုင္ရာ စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ စာပိုဒ္မ်ား၏ ပထမစာေၾကာင္းမ်ားကို
ဦးစြာဖတ္ပါ၊ ပထမစာေၾကာင္းမ်ားတြင္ စာေရးသူေျပာလိုေသာ ေယဘုယ် အေၾကာင္းအရာကို ေတြ႔ႏိုင္သည္။
THE PERSONAL QUALITIES OF A TEACHER
Here I want to try to give you an
answer to the question: What personal qualities are desirable in apple teacher?
Probably no two people would draw up exactly similar lists, but I think the
following would be generally accepted.
First, the teacher's personality should be pleasantly live and attractive.
This does not rule out people who are physically plain, or even ugly, because
many such gave great personal charm. But it does rule out such types as the
over-excitable, melancholy, frigid, sarcastic, cynical, frustrated, and
over-bearing: I would say too, that it excludes all off dull or purely negative personality. I still
stick to what I said my earlier book: that school children probably 'suffer
more from bores than from brutes'.
Secondly, it is not merely
desirable but essential for a teacher to have a genuine capacity for sympathy - in the literal meaning of that word;
a capacity to tune in to the minds and feelings of other people, especially,
since most teachers are school teachers, to the minds and feelings of children.
Closely related with this is the capacity to be tolerant- not, indeed of what
is wrong, but of the frailty and immaturity of human nature which induce
people, and again especially children, to make mistakes.
Thirdly, I hold it essential for a
teacher to be both intellectually and morally honest.
This does not mean being a plaster saint. It means that he will be aware of his
intellectual strengths, and limitations, and will have thought about and
decided upon the moral principles by which his life shall be guided. There is
no contradiction in my going on to say that a teacher should be a bit of an actor.
That is part of the technique of teaching, which demands that every now and
then a teacher should be able to put on act - to enliven a lesson, correct a
fault, or award praise. Children, especially young children, live in a world
that is rather larger than life.
A teacher must remain mentally alert. He
will not get into the profession if of low intelligence, but it is all too
easy, even for people of above-average intelligence, to stagnate intellectually
and that means to deteriorate intellectually. A teacher must be quick to adapt
himself to any situation, however improbable and able to improvise, if
necessary at less than a moment's notice.
(Here I should stress that use
'he' and 'his' throughout the book simply as a matter of convenience.)
From- http://www.slideshare.net/ Reading
Strategies
က်န္ရွိေနသည့္ စာေၾကာင္းမ်ားကိုလည္း
ခ်န္မထားဘဲ အျမန္ဆက္ဖတ္သြားပါ၊ စာေရးသူမ်ားသည္ ပထမ စာေၾကာင္းမ်ားတြင္ ဆိုလိုရင္းကို
ေဖာ္ျပေလ့ရွိၾကသည့္အတြက္ ၎က အေၾကာင္းအရာတစ္ခုလံုး၏ ဆိုလိုရင္းကို ၿခံဳငံုနားလည္ေစႏိုင္သည္။
စာဖတ္စဥ္တြင္ စာလံုးအမည္းမ်ား၊ စာလံုးေစာင္းမ်ား၊ မ်ဥ္းသားထားေသာ စကားလံုးမ်ား ေတြ႔ပါက
ခဏရပ္ပါ၊ စာေရးသူေျပာလိုေသာ အဓိကစကားလံုးမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုလံုးကို
ၿခံဳငံုနားလည္ ေသာအခါ က်န္သည့္စာပိုဒ္မ်ားတြင္ အဓိက အခ်က္မ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္ဆက္ဖတ္ပါ၊
မလိုအပ္သည္မ်ားကို ေက်ာ္ဖတ္ပါ၊ စာဖတ္စဥ္တြင္ မ်က္လံုးကို ဘယ္မွ ညာသို႔ ေရြ႔ၿပီး အျမန္ဖတ္ပါ၊
မ်က္လံုးကိုမေရြ႕ တတ္လွ်င္ ေဘာပင္၊ ခဲတံ (သို႔မဟုတ္) လက္ညွဳိးေထာက္ၿပီးလည္း ဖတ္ႏို္င္သည္။
အေရးႀကီးေသာ စကားလံုးမ်ား၊ စကားစုမ်ားကို သတိျပဳမိပါေစ။ စာပိုဒ္ တစ္ပိုဒ္စီတြင္ ပါဝင္ေသာ
အဓိက အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေတြ႔ေအာင္ ႀကိဳးစားဖတ္ပါ၊ တစ္ခါတစ္ရံ အဓိကအေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ စာပိုဒ္၏အစတြင္ သာမကဘဲ အလယ္၊
အဆံုးတြင္လည္း ပါရွိ တတ္ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္လံုးတြင္ပင္လွ်င္ အဓိကအခ်က္မ်ား
မပါဝင္တတ္ပါ။ ေနာက္ဆံုးစာပိုဒ္သည္ စာေရးသူဆိုလိုခ်င္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္၊
သံုးသပ္တင္ျပခ်က္မ်ား ျဖစ္တတ္ေသာေၾကာင့္ သတိထားၿပီး အားလံုးကို ဖတ္သင့္ပါသည္။
စာအုပ္တစ္အုပ္ဖတ္လွ်င္လည္း အထက္ေဖာ္ျပပါနည္းအတိုင္းပင္
စာေရးသူအမည္၊ စာအုပ္အမည္ ကိုေရြးခ်ယ္ၿပီးလွ်င္ မာတိကာကုိ ဦးစြာဖတ္ပါ၊ အခန္းတစ္ခုစီတြင္
ပထမစာပိုဒ္မ်ားကုိ အနည္းငယ္စီဖတ္ပါ၊ မလိုအပ္သည္မ်ားကို ထားခဲ့ဲၿပီး ဇာတ္လမ္း၊ အေၾကာင္းအရာ
အခ်ိတ္အဆက္ကို နားလည္ေစရန္ အလယ္တြင္ အနည္းငယ္ ဆက္ဖတ္ပါ၊ ႐ုပ္ပံုအညႊန္းမ်ားပါလွ်င္ ၎တို႔ကို
ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ဆိုလိုရင္းကို လြယ္လြယ္ကူကူ နားလည္ ႏိုင္သည္။ ေနာက္ဆံုးခန္းကို အနည္းငယ္ဆက္ဖတ္ၾကည့္လွ်င္
ဇာတ္သိမ္းခန္း (သို႔) သံုးသပ္တင္ျပခ်က္ကို သိရၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေယဘုယ် ဇာတ္လမ္းသေဘာ၊
စာအုပ္၏ဆိုလိုရင္း နားလည္လွ်င္ လိုအပ္ခ်က္ကုိ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္သည္။ အဆင့္လိုက္
အားလံုးဖတ္ၿပီး ေသာအခါ ဇာတ္လမ္း၊ စာအုပ္အေပၚ သံုးသပ္ခ်က္၊ အႏွစ္ခ်ဳပ္၊ စာလံုးမည္းမ်ား၊
စာလံုးေစာင္းမ်ား၊ မ်ဥ္းသားထားေသာ စကားလံုးမ်ား၊ အဓိကအခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ဖတ္႐ႈၿပီး
ရရွိလိုက္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ ညိွႏႈိင္းသံုးသပ္ပါ၊ တစ္ခါတစ္ရံ Skim လုပ္စဥ္တြင္
မ်က္စိလွ်မ္းၿပီး က်န္ေနခဲ့ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို သံုးသပ္ခ်က္၊ အႏွစ္ခ်ဳပ္မ်ားမွ ျပန္ေတြ႔ႏုိင္ပါသည္။
Skimming ျဖင့္ဖတ္သည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း အေၾကာင္းအရာအားလံုးကို
skim လုပ္၍မရပါ၊ Skimming သည္ သာမန္ စာဖတ္ႏႈန္းထက္ လွ်င္ျမန္စြာဖတ္ရေသာ္လည္း အေၾကာင္းအရာအားလံုးကို
အရွိန္(speed) အတူတူဖတ္၍ မရသည္ကို သတိထားပါ။ စာအုပ္၏ မိတ္ဆက္နိဒါန္း၊ ေနာက္ဆံုး သံုးသပ္ခ်က္၊
အဓိကအေၾကာင္းအရာမ်ားပါဝင္ေသာ ဝါက်မ်ား၊ မရင္းႏွီးေသာ စကားလံုးမ်ား၊ အနည္းငယ္ ခက္ခဲ႐ႈပ္ေထြးေသာ
စာေၾကာင္းမ်ားကို ဖတ္ရာတြင္ စာဖတ္သည့္ အရွိန္(speed) ကို အနည္းငယ္ ေလွ်ာ့ကာ ဖတ္သင့္သည္။
Skimming ကို စနစ္တက် ေလ့က်င့္ဖတ္႐ႈလွ်င္ စာအုပ္တစ္အုပ္၏ ဆိုလိုရင္းကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္
နားလည္သေဘာေပါက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ စာအုပ္မ်ားစြာကို အခ်ိန္သက္သာစြာ ဖတ္႐ႈ ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
အဂၤလိပ္ဘာသာစကား ေလ့လာသင္ယူသူမ်ားအားလံုး
အဂၤလိပ္စာဖတ္ရာတြင္ တစ္ေထာင့္ တစ္ေနရာမွ အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္လွ်က္ လက္ဆင့္ကမ္းမွ်ေဝ
လိုက္ပါသည္။
0 comments:
Post a Comment